2008-03-28

Lets Dance

Nu gör jag ett inlägg för att se om det blir som jag tror. Det är nyheterna nu och jag brukar somna vid den här tiden i soffan (man [läs: jag] är ju lite trött på fredagkvällarna). Men ikväll ska jag hålla mig vaken enbart för att se vem som vinner Lets Dance :)
Jag tror så här att Tina vinner...men jag VILL att Tony ska vinna. Varför?
Jo.. Tina dansar jäkla bra, hon har utvecklats jättemycket, och är faktiskt värdig en vinst. MEN (som den andra Tony säger) så vill jag att Tony ska vinna, för han har känsla i sin dans. Man (jag) känner hans känsla för musiken och dansen och mjukheten när den behövs och hårdheten när den behövs. Men Tina är mest bara klämkäck hela tiden. Typ, tjoho se vad glad jag är!!! Lite för mycket för min smak faktiskt. Visst..hon dansar bra, det tycker jag. Men det är känslan som styr. Som musik...när en låt berör mig, vare sig låten är glad eller sorgsen eller vad det nu än kan vara, när jag känner något extra...DÅ är det bra. Så därför tycker jag att Tony är bra/bäst! :)

Heja Tony!

MEN..(igen)..när jag såg Tinas sista dans (Showdansen), då kände jag nåt mer. Då kände jag att DEN DÄR dansen var preciiis en sån dans som jag själv skulle vilja uppträda med! Nu tänker alla: "men...veckansvarför dansar väl inte??"..haha..Jo...i smyg..hehe, nävars, men jag älskar att dansa, det är jätteroligt. Jag har alltid musik på och det spritter i kroppen då och då (ganska ofta) ;o) och när jag lyssnar på musik så spelas det upp en dans i mitt inre.
Ska jag vara helt ärlig så lever jag aldrig ut den där inre dansen för jag tror att jag skulle se så löjlig ut (taskig självkänsla i det ämnet) Men om jag fick chansen att dansa med en kunnig så tror jag att jag skulle kunna leverera en ganska skaplig dans utan att mina nära och kära skulle behöva skämmas ;o)

Jag har sen jag var liten en liten hemlig dröm om att vara just showdansare... ni vet, en sån som man ser på tv tex pausdansarna på Melodifestivalen och sånt där ni vet ;o)
Och Tinas sista dans....jaa, den hade jag fixat för den satte sig liksom i kroppen på mig.. inte bara musiken och glädjen utan stegen var såna som min kropp finner naturliga till den musiken.. om ni fattar vad jag menar ;o)

Nåja, i vilket fall som helst, så vill jag säga att jag vill att Tony ska vinna! Det har jag tyckt från start :)
Och nu ska vi snart få veta om det blir så :)

Håll tummarna!


UPPDATERING:
Äsch då! Det blir inte alltid som man vill. *muttrar lite*. Well well...life goes on.. i morgon är en annan dag, efter regn kommer sol, life is a bitch and then you die, osv osv bla bla bla bla........

MEN...ja ä inte bitter!!! som en viss Tony säger ;o)

3 kommentarer:

Anonym sa...

dumma svenska folket som röstar på fel!

Anonym sa...

Jag har missat hela omgången av Let's Dance.
Men det kanske var lika bra det. ;o)
/Eva

Petra sa...

Håller med dig preciiis om det du skrev om dansparen. Jag ville också att Tony skulle vinna. Jaja, nästbästa paret vann ju i alla fall. :-)