2008-02-26

Trött tröttare tröttast

sitter här och ugglar framför både tv och dator. Och egentligen är jag för trött för att orka med nåt av det så jag tror jag stänger ner och "gör kväller" (som farsan alltid säger *S*)

Haha..jag måste berätta nu när jag kom på det. När vi var små..Kicki och jag..så sa alltid pappa till oss "nähä..nu är det dags för Annelie att på sig särken och göra kväller"... Då visste Kicki att det var dags att hem ;o) Hon bodde i huset mittemot och vi var hos varann jämt och ständigt. Hon var hos mig på kvällarna och blev hemkörd av mina föräldrar *s*. Och jag kom till henne tidigt på mornarna och blev insläppt av hennes mamma (som alltid vaknade av ringklockan och kom och öppnade dörren i morgonrock och rufsigt hår).. Hej sa hon och släppte in mig sen gick hon och la sig igen och jag gick in till Kicki och väckte henne och kröp ner i hennes säng. Där låg vi och spretade med våra tår och skrattade så vi tjöt!! hehe... Minns du kicki?? ;o) Det var tider det! Det är sen dess jag tycker att fötter är otroligt fula..haha.

På lördag ska jag hem till Kicki, vi är vänner än idag 32 år senare men då ska vi inte spreta med tårna (tror jag) utan vi ska tapetsera om hennes kök. Det blir skoj, vi har kommit fram till att vi är rätt bra på att vara handyman tillsammans ;o)

Nej nu gör jag kväller... denna vecka har jag visst inga problem med att komma i säng före kl 23...kanske skulle ta och sikta in mig på 22. Det vore det bästa, då får jag nog den sömn jag faktiskt behöver.
Kram och godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt att kunna vara kompisar i sååå många år...fascinerande! :)

skrattar...ja bloggen kan vara till nytta de me...som maten i ugnen *S*

Ha en go kväll

Anonym sa...

hahaha
Vilken rolig historia om era små tår! :o)) Så gulligt.

Hoppas du får sova så gott!
/Eva

Anonym sa...

Titta bara in... och hoppas du haft en fin lördag! :o))
/Eva