2008-02-24

Nytt

Nu sitter jag här framför min nya dator. Det blev en stationär. Vi kom fram till det, Linus och jag, att det kunde vara bra att ha en stationär som klarar av spel och så har han sin laptop och den går inte så bra att spela på så när han vill spela kan jag använda hans dator. På så vis har vi allt vi behöver :) Plus att man får mera dator för pengarna om man köper stationär.

Det är väldigt mycket nytt att lära sig nu. I denna är det Vista och det är helt nytt för mig. Och jag saknar photoshop och sånt just nu, men det ska Linus fixa efter att jag har skrivit färdigt detta.
Han ska även föra över allt jag hade i min gamla.

Jag upptäckte även att min blogg ser helt olika ut beroende på om man använder Firefox eller Explorer.
Jag har använt Explorer och därför kan det se annorlunda ut för er som kör Firefox, det får ni ha överseende med för det är inget som jag tänker fixa. Inte just nu i allafall.

Jaha..ni kanske vill veta vad det blev för dator..hehe..för mig är sånt rena grekiskan, jag har litat helt på att Linus vet vad han pratar om när han snackar om delat och inte delat grafikkort och Core 2 Duo och allt vad det är. Men det blev en Packard Bell Imedia 4012, och till det en LG Flatron 20 tumsskärm. Mus och tangenbord följde visst också med, fast jag tyckte inte att den nya musen var bra så jag har den gamla. Tangentbordet ska jag testa sen också. Använder det gamla just nu.

Nej, nu måste jag överlåta datorn till Linus så att han kan köra in det som fattas, och själv ska jag gå och laga mat för sen ikväll har jag en massa Traderapaket att packa :) Ja, jag säljer grejjer nu igen...och nu behöver jag verkligen det eftersom jag har en massa pengar att betala tillbaka till mina föräldrar ;o)

Trevlig söndagkväll på er!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med datorn. Linus - se nu till att mammas alla fina foton kommer över i nya datorn. Och så ser vi fram mot nya coola bilder. Många på Yatzy hoppas jag.
/Momorazzi

Annelie sa...

Mormor: Jag håller på för fullt!! Det är klart om 20 minuter /Linus

Anonym sa...

Åh vad roligt med nya grejer!! :o))
Stationär var ju ett bra val också.
Trevlig söndagskväll till dej också! :o))
/Eva

Annelie sa...

Eva:
Ja, det är jättekul med nya saker, lite prylgalen är jag nog allt ;o) Känns faktiskt bättre med en stationär än en laptop nu när jag sitter här.
Nu behöver jag även ett nytt skrivbord till datorn ;o)

Anonym sa...

Spännande med ny dator!
Kan bara upplysningsvis meddela att din blogg ser (och alltid har sett) bra ut i Firefox :)

Kram och lycka till med det nya åbäket ;)

Anonym sa...

Tack snälla du för din kommentar! :o))
Jag håller med dej!
/Eva

Anonym sa...

Ja nu har du att göra *S* man upptäcker nya roliga finesser.

Petra sa...

Är du nöjd? Är den snabb? Blir du Photoshopsugen nu?! ;-)

Annelie sa...

Petra:
Jag är jättesugen på photoshop, men jag har inte haft ork och tid...plus att Linus har spelat massor så jag har lånat hans lite grann för att kolla mail, Traderaaffärerna och bloggar :)
Men han säger att datorn är jättebra! Han är supernöjd..då är jag också nöjd :)