2008-11-07

Maxi-Yatzy

Lilla Maxi är här! Vi hämtade honom nu ikväll.
Först när han kom blev Yatzy ganska rädd och gömde sig under sängen. Maxi var orädd och följde efter, men då morrade Yatzy lite. Inte mycket..men lite. Han fräste ett par gånger också.
De låg under sängen i varsin hörna och tittade på varann ganska länge. Vi lät dom vara. De behövde nog köra sitt spel på katters vis. Man kunde riktigt se hur deras kroppspråk följde varandra, de stirrade på var varandra länge, men när den ena tittade bort, så gjorde den andra det också. Precis likadant!
Sen började Maxi leka med en mus, då höll sig Yatzy på avstånd. Nyfiken...men avvaktande.

Maxi höll sig inne i mitt sovrum och vågade inte gå ut därifrån, så han var där inne ganska länge, fast han lekte nästan hela tiden med en mus. Tog ett par små tupplurar i sängen, men sen var det lek igen.

Nu senare i kväll så gav sig Maxi ut på upptäcktsfärd i resten av lägenheten. Han är inte rädd alls. Yatzy har gått efter honom och hållt koll precis hela tiden.

Isen mellan dom sprack när Maxi började leka med Yatzy favoritmus....det var för en timma sen ungefär....och just nu leker dom för fullt! Det är jättesött att kolla på hur Yatzy leker med den lilla...han vill busa och springa och rejsa, men den lilla har fullt upp att gå upptäcktsfärd. Men lite rejs har det blivit. Yatzy låter precis som han gör när han blir ivrig och busig. Det är inga jamningar utan något annat läte...när han låter så, då vet man att han är lite busig och trivs.

Gud så skönt att mötet mellan dom gick så bra! :)
Jag tror det här blir kanon...Yatzy kommer leva upp och få busa och leka mycket nu, precis som han vill för han är en busig katt, det är bara det att vi människor inte orkar busa lika mycket som han vill ;o)

Jag får visa lite bilder i morgon....jag är supertrött och skulle behöva sova, men nu kan jag inte låta bli att kolla på katterna, så jag blir nog uppe ett tag till. Jag får väl gå och lägga mig när jag märker att de blir trötta antar jag ;o) Jag undrar var dom kommer sova någonstans?


Och så var det givetvis en till kul gej: jag vann en tävling hos Eva Blixman....en lyxkavel . Det känns som julafton ikväll! :o)))) Hur lyxigt blir det inte att kavla med den där snygga? Tack Eva för att du ordnar så braiga tävlingar :)

Nu blev kissarna lugna..kanske jag borde passa på att gå och lägga mig då och se om de följer efter mig och sover i sängen båda två. Den lilla har krupit upp här i soffan brevid mig, men Yatzy har gått in i sovrummet.

Blir spännande och se hur natten blir :)

God natt!

2 kommentarer:

Petra sa...

Grattis till vinsten! :-) Turgumma där! Det är väl andra gången du vinner på Evas tävlingar?

Nu ser vi fram emot många nya bilder på Maxi Yatzy! Kul att de kommer så bra överens!

Annelie sa...

Petra:
Det stämmer. Jag vann en tävling förra året också, läppglans och choklad :)

Det lär nog komma bilder, jag har fotat mycket idag, men det är svårt att fota så att bilden blir så som jag ser det. Maxi är så liten, men på fotona ser han ut att vara större än han är. Yatzy är stor, men han ser mindre ut på bilderna...hehe..