2008-11-01

Look-a-like

Det är några i min omgivning som är lika kändisar. Antingen att jag tycker det själv, eller att jag har fått höra det från andra. (kom att tänka på det nu när det är en film med Al Pacino på tv)
Några exempel:

När jag ser Al Pacino så ser jag farfar i honom jättemycket. Speciellt de filmer där Al Pacino är lite äldre och absolut de gånger när han har skägg, för det hade farfar.

För länge sen sa min dåvarande pojkvän att min pappa såg ut som Burt Reynolds. Den liknelsen hade jag aldrig hört tidigare, men kan allt hålla med ;) Vad pappa tycker om det, det måste jag faktiskt ta och fråga..haha. Det har jag glömt av helt och hållet, kom jag på nu.

Jag har tyckt sen långt tillbaka att min mamma är lik Lill Lindfors. Speciellt den tid de båda hade rakt hår och lugg. Mamma var blond, Lill var brunhårig. Jag tjatade på mamma att hon visst skulle passa i brunt hår, för Lill gör ju det och är snygg....hehe... Mamma har brunt hår idag och är snygg ;) (fast annan frisyr så idag tycker jag inte dom är så lika längre)

Min bästa vän Helena slog på stort under en tid och liknade två kändisar på kort tid. Först Louise Hoffsten och sedan Nina Persson i Cardigans :) (min sons pappa har även träffat Nina under den tiden och berättat att de är väldigt lika till sättet också)

Det var någon (minns inte vem) som sa för länge sen att min bror var lik Jean Claude Van Damme

I början när jag lärde känna Anna så tyckte jag hon var lik Kim Wild, men även Kim Cattrall efter att jag hörde att någon annan sagt det.

Vem jag är lik får nog andra ha åsikter om, för jag tror att vi ser olika på varandras utseenden. Så som jag själv ser mig stämmer nog inte med hur andra ser mig. Men när jag ser Anna Drott på lokaltv eller som nu via bloggen, så kan jag tycka att så där ser ju jag ut!?!. Ni som känner mig får gärna säga om det stämmer eller ej :)

När jag var liten tyckte mina kompisar att jag var lik Fia i Den vita stenen

En kille jag var tillsammans med kort för ca 12 år sen tyckte jag då var så lik en ung Mel Gibson. Kanske det var det jag blev kär i..hehe..

Det var de jag kunde komma på just nu som är lika kändisar. NEJ..nu kom jag just på 2st till..hahaha... ni vet kockarna i Lady och Lufsen, "Den godaste spagetti i stada".......och......"mama mia, hundar börja tala mat". Dom två är så lika de chefer jag hade när jag jobbade på restaurang..hehe.

Oj, nu kom jag på en till...en annan kille jag var tillsammans med för ännu längre sen, var lik Joey Tempest enligt ryktena...hehe..anar man ett mönster här nu eller? Jag faller bara för look-a-like-män?? haha...

Vilken kändis är du lik? Eller känner någon som lik en kändis?

4 kommentarer:

BiRDiE sa...

Hihi, så kul!
Kim Wilde och Kim Cattral har jag hört förut, men även Kelly McGillis *s*

Och du har SÅ rätt ang dig själv - ni ÄR lite lika, du och Anna Drott - likaså kan jag tänka mig att du såg ut som Fia i Den Vita Stenen då du var yngre ;)

Hoppas flytten gått bra - kommenterade din kommentar i min blogg, så läs där ;)

Kram!

Marianne sa...

Ha,ha, Lill och Burt - du är kul du :o))

Anonym sa...

Du, är det inte dags för dig att presentera din brorsa??? *dregla*

Hoppas du kommer trivas i nya lyan och oj vad inflyttningsfester det blir nu ett tag framöver :-D

Kram Sajja

Eric sa...

On two different occasions I've been told I look like David Gahan, and once like an older Hayden Chrstensen...