2008-10-29

The flytt is on...

Äntligen har jag läget under kontroll. In i det sista har jag gått med många frågetecken, men de sista löste sig i går. Så på fredag flyttar vi in i nya lägenheten, kul :)

  • Får nyckel ikväll - börjar köra grejjer direkt
  • Hämta parkeringstillstånd - idag
  • Yatzy flyttar till mina föräldrar - ikväll
  • Besiktningsmannen kommer för att inspektera tapetseringen - i morgon
  • Lämna min nyckel till nästa hyresgäst - lördag (hon kommer vid 14-tiden)
  • INTE packa ner kaffebryggaren!
  • Lastbil fixad till fredag - kan hämtas torsdagkväll
  • Betala in Linus uppkörning - nu. (en utgift som inte kunde komma mera fel, pengamässigt alltså för min del, men som måste betalas, så det är bara att blunda och betala)
  • Fixa alla räkningar så det är klart
  • Skura badrummet
  • Packa det sista
  • Skura lilla toan
  • Rengöra spis och fläkt
  • Frosta av frysen
  • Skura ur de sista skåpen
  • Packa lite till
  • Städa lite här och lite där
  • Skruva isär de stora möblerna
  • Tvätta kläder
  • Komma ihåg att äta

och så lite mera städning....Listan kan göras lång, men jag tror jag har prickat av de flesta saker på den riktiga listan som jag haft ända sen vi bestämde oss att flytta. Det är mycket planering när man flyttar.

Men nu är det bäst att jag sätter igång...jag är ledig ons-tor-fre-lör-sön-mån :)

Vet inte hur det blir med internet från och med fredag....så det kan dröja då tills nästa gång vi hörs. Men det är ju bara onsdag än, så det kanske blir nåt inlägg till eller så...men annars: Vi hörs och syns. Kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer kännas skönt sedan när ni är på plats i den nya... det är det bästa med att flytta. Packa är väl mindre kul för att inte tala om städningen. ;o)

Har du ätit idag? :o)
kram Eva

Annelie sa...

Ja, det ska bli riktigt roligt att packa UPP allt sen och ställa i ordning..sånt tycker jag är kul :)

Hehe..ja, jag har ätit, precis nyss ;o) Det blev McDonaldsmat ;o)

Petra sa...

*s* Det är visst McDonaldsdag både här och var idag. Jag har också tvingat i mig hamburgare ikväll.

Vad skönt att du har ledigt så många dagar! Lycka till nu med flytten! Ser fram emot att få se kort från nya lägenheten (glöm inte att fota innan ni lassar in alla möbler - det brukar vara kul att ha sådana kort också)! Kram!!!

Annelie sa...

Petra: McD-mat är smart mat när man blir hungrig akut..hehe..mig behöver man inte tvinga, för det är gott :)
Jag ska försöka hinna fota :)

BiRDiE sa...

Jag slapp det där med städningen..! ;)