2008-08-28

Telepati och modellfarfar

Jag bloggar från jobbet idag, det är sällan jag gör annars men jag måste ju bara berätta om en skum grej som hände för en stund sen.

Jag sitter och jobbar i en reception och min kollega jobbar i en annan och så byter vi några gånger i veckan. Låter rörigt... och ja, det är det. Men så är det i allafall.. men till saken.

Jag skulle ringa henne och tog telefonen och slog numret och skulle precis invänta ton, då hör jag i luren -Hallå??
Då var hon redan där!!!
-Jag ringer ju dig nu, sa jag.
-Jag ringer dig du, sa hon.
*asg*
Vi sog alltså numrena till varandra precis samtidigt. Det gick inte fram någon signal hos någon av oss, vi liksom bara var där i telefonen....haha.
Snacka om telepati!!!



Sen kan jag berätta att jag igår var på bostadsbolaget och skrev på kontraktet för lägenheten. Kul kul, nu är det på gång...på riktigt.
Men i allafall...när jag satt där och vi höll på med papprena fick jag syn på en Roll-up, en sån där reklamskylt av papper som står på höjden typ, ganska stor, ni vet. Det var många rutor med fotografier av människor i olika åldrar. Ska väl representera hyresgäster antar jag. Då är min farfar (som ej finns mer) en av modellerna...hihi...så jag var ju tvungen att säga det till henne jag hade mötet med.
Jag hade glömt bort att jag faktiskt hade sett honom på den där tidigare.
Då hörde hennes kollega det och sa att de skulle skriva upp mitt namn och när de tar ner den här så kunde jag få den ;o)
Nu tror jag att det kommer att glömmas bort för jag vet hur länge den skylten har stått där och den står nog ganska länge till. Men det vore ju kul om de kom ihåg det :)

Inga kommentarer: