2008-08-01

Luftballong

Plötsligt hörde jag ett ljud, förstod direkt att det var en luftballong och gick ut på balkongen för att jag skulle få chansen att fota. Då såg jag att bakom träden precis utanför balkongen så var det en ballong på marken som höll på att ladda upp för att lyfta. Coolt. Flera grannar sprang ut med sina kameror, men jag stod kvar på min balkong för jag tänkte att jag då blir i rätt höjd med ballongen så jag slipper fota den underifrån. Jag är glad att jag stod kvar, och ännu gladare är jag över att jag hade en ny kamera :)



Här har den precis lyft från marken



Här tittar den fram bakom träden och vilken tur för mig att de valde att flyga (säger man flyga, eller åka luftballong?) åt just det här hållet där det är fri sikt.



Sen gav den sig iväg över träden



Jag vet inte om jag skulle våga åka med. Tycker att korgen de står i är så himla liten.



Sen började den försvinna bakom några träd längre bort.



Hej då luftballongen!



2 kommentarer:

Petra sa...

Ah, luftballonger är så vackra! Visst är det kuuuul med teleobjektiv??? ;-D Fint med solnedgångshimlen som bakgrund!

Annelie sa...

Jättekuuuul!!
Det var ju kul att ballongen även var så pass nära också, jag tror inte jag ens zoomade speciellt mycket mer än när den var på väg ner bakom träden, för det var längre bort.