2008-08-31

Irro

Okej, jag har ju sagt att denna blogg ska vara en gladblogg. Inget gnäll och sånt, men idag är jag på så dåligt humör att jag bara måste få gnälla lite..snälla, lite gnäll är väl ok? ;o)

Jag hade bestämt mig för att städa rejält idag. Igår hann jag inte för jag var iväg på loppis hela dagen och var så trött när jag kom hem att jag inte orkade ta tag i nåt direkt.

Jag känner att jag har så ont om tid att jag bara måste hinna med så mycket som möjligt idag. Nästa måndag ska min lägenhet besiktigas och jag vill ju hinna få ordning till dess. På kvällarna efter jobbet hinner man inte så mycket så då har jag bara idag och nästa helg på mig att göra det mesta, men nästa lördag ska jag göra en tårta så halva den dagen går ju och då är ju bara den söndagen kvar och jag vill ju helst inte stå där då och ha ALLT kvar. Så därför är idag en bra dag att försöka hinna med så mycket som möjligt på.
Vad händer då???
Jo..jag vaknar upp med världens ryggont. Så där så att jag inte vågar röra mig hur som helst för då är det som bäddat för ett ryggskott. Jag blir sååååååå irriterad och störd att det ska vara nåt som hindrar mig nu. Jag har inte tid med sånt!!! Och jag blir på hemskt humör när jag har ont i ryggen, så idag gör jag nog bäst att bara vara tyst.

Hittills idag har jag bara tvättat och börjat att göra rent i badrummet, men just nu sitter jag här och tar en paus för att skona ryggen. Känner mig superstressad över att inte hinna med så mycket idag. Jag avskyr att avbryta när jag väl har satt igång för då tar det sån tid, men idag får jag ta många pausar.

Så....nu har jag fått klaga av mig lite, nu ska jag vara tyst och fortsätta städa i slowmotion... blä!!


Uppdatering kl 21.12:
Nu är jag inte gnällig längre, det har gått över. Jag hann med det värsta idag, fick prioritera om lite men jag fick ganska mycket gjort ändå. Skönt! Sen avslutade jag med att laga en jättegod lasagnette..halvfabrikat, för jag hade ju ont om tid, men jäklar så gott! Forfarande ont i ryggen, men nu när jag kan slappa i soffan så orkar jag inte ens bry mig om det, det finns värre saker. Som tex att helgen är över...hehe.

4 kommentarer:

Marianne sa...

Näääe, fy, stackare, Jo , man får faktiskt gnälla lite ibland. Det brukar kännas lite bättre efter varje gnäll :o)
/mamma

Petra sa...

Klart man får gnälla ibland (se bara på min blogg)! ;-D Och man vänjer sig vid att ta regelbundna pauser. Det tar några månader, sen är man helt tillvand - fråga mig, jag vet! :-) Skämt å sido, förstår att du blir stressad, men gör en syssla klart och så tar du en vilopaus och sen nästa syssla så ska du se att du hinner få en del fixat ändå.

Marianne sa...

Du ser - det hjälper att gnälla lite ibland :o))

BiRDiE sa...

Tjoa om du behöver massörskan ;)