2008-07-20

Tjusiga tjurar

På vägen hem åkte vi på småvägar, in på gårdar och genom kohagar. Vid en gård brukar det finnas en sorts nötkreatur som är så häftiga, de har stora horn och jättelång päls. Varje gång jag åkt där så har jag velat fota men har inte haft kameran med mig. Nu hade jag den med och vi stannade när vi kom fram till ett par hagar innan gården och jag fotade 3st tjurar som låg och vilade. Men de blev rädda och började gå iväg men jag hann ta några foton. Lite ironiskt att dom var så rädda tycker jag. Jag menar...det hade räckt med att en av dom frustade lite och skrapade med hoven så hade jag blivit lite rädd..hehe.
Dom ser lite "ruggiga" ut, men det beror nog på att det hade regnat och det började regna igen när jag fotade dom. De här var inte heller lika långhåriga som de andra jag sett. Och uppe vid gården var det inga djur ute så det var väl tur att jag fick några bilder på dessa:

1 kommentar:

SqZ sa...

Highland cattle. Fint collage :-)