2008-07-24

Hungriga änder



Igår hade Helena, Arvid och jag picnic vid bäcken här utanför mig. På vägen hem gick vi förbi änderna och jag ville stanna och fota. De låg och vilade när vi kom och jag satte mig ner och började fota. Då kom Helena på att mata dom med bullarna som fanns kvar och då vaknade alla till liv.

Den här bilden är absolut inte den bästa men jag tyckte att just de här var så charmiga. Alla står helt fokuserade på nästa brödbit som ska kastas ;o) Påminner lite om måsarna i filmen Hitta Nemo tycker jag *s*

4 kommentarer:

Marianne sa...

Ha,ha, kröp du på alla fyra när du fotade dom eller :o) De ser faktiskt riktigt hungriga ut.
Nu kryper jag i kojs. Våra två småttingar har just nu somnat och det gör jag snart med. Farfar är förpassad till lillstugan i natt :o)

Vera sa...

Läckert, jag har börjat plåta mer sen jag sett dina häftiga bilder.... jättekul.

Bilden har så mycket charm!

/vera

Petra sa...

Ja, du vet ju hur mycket jag älskar andfoton så jag sitter här och bara storler! Måste nog rota fram några av mina favoritkort från sommaren 2005. Du vet, då när änderna var så himla tama att det bet en i fingrarna. Snygg softning du gjort på bilden. Jag blir riktigt inspirerad!

Anonym sa...

Han hälsar: tack tack!! =)

Va skönt att va på landet! jag önskar att jag kunde åka bort och chilla jag me!
Kram E&T

www.tyratyra.blogg.se