2008-03-30

Söndagsdagbok


En liten bild på en droppe bara så där rakt upp och ner :) Jag tycker att mönstrena bakom droppen blir så häftiga. Det är insidan av en kastrull som är fylld med vatten, men själva droppen svävar straxt ovanför ytan, precis innan den splashar ner i vattnet. Det tar ca 200 bilder innan man fångar en bra droppe på bild...hehe..i allafall för mig med min kamera ;)
Det är en tålamodsprövande övning att fota vattendroppar ;)

Idag har jag varit och köpt fotöljerna, har inte fotat dom men jag ska visa före och efterbilder senare tänkte jag. Jag ska byta tyget och slipa och lacka dom så att de blir fina. Det får bli mitt lilla vårprojekt framöver.
De närmsta 2 helgerna är det tårtor som gäller :)

Och i veckan ska jag lära mig ett nytt jobb. Fullt upp alltså :)
Ikväll måste jag gå och lägga mig tidigt för i morgon ska jag vara på jobbet 06.50. Det är tidigt, tycker jag. Men det ska nog gå.

Min son ska på praktik nu under några veckor, på Norrköpings tidning ska han vara och filma. Det tycker jag verkar vara en jätterolig praktik. Han har tidigare fått "jobba" lite på Linköpings tidning som fotograf på LHC-matcher och andra idrottssammanhang. Kul för honom att ha sådana meriter med sig till framtida jobbansökningar :)

4 kommentarer:

Marianne sa...

Hej. Det är bara att lycka till för er båda.
/Mamma o mormor

Anonym sa...

Riktigt läcker bild! :o))
Det är inte lätt att fota droppar... det är ju ögonblicksbilder och då krävs tålamod. :o))
Jag gillar din bild.

Din son har ju fått perfekta praktikplatser!! :o))

Hoppas du haft en skön kväll!
Kram Eva

Anonym sa...

God morgon :)) Sovit gott hoppas jag!

Som sagt jag var hos fotografen igår och jag blev inget vidare nöjd, jag behöver även ett nytt foto till mitt körkort som ska förnyas, men det resultat jag fick se igår så skulle jag ju få böta varje gång polis stannade mig *S*

Min son ska snart ha pratik han med grannen har eget inom data så han ska vara med honom den veckan.

Tårtor är det beställningsjobb? du gör så himla fina tårtor :)

Ha en bra dag!

Annelie sa...

Annika:
Ja, jag har just nu 3st beställningar :)