2008-03-07

Ledig dag

Idag har jag tagit ledig från jobbet. Skönt!
Det är fint väder också. Perfekt!

Senaste veckan har det varit mycket annat så det vardagliga har det inte blivit mycket gjort med. Det ska jag ta tag i idag. Städa och sånt där ni vet. Skönt att ha det gjort innan helgen så jag kan ägna mig åt roligare saker lör-sön istället. :)

I lördags var jag ju handyman hos Kicki hela dagen och söndagen var jag så trött att jag inte fick nåt gjort. I måndags när jag kom hem från jobbet ringde Linus kompis och bad mig komma och hämta Linus för han hade cyklat omkull och slagit av en bit av en framtand. Så den kvällen spenderade vi på akuten. Allt gick bra tillslut, på tisdagmorgonen fick han komma till tandläkaren och de lagade den trasiga biten så nu är han som vanligt igen förutom skrapsår på hakan, fingrarna, armbågar och knän.
På tisdagen var det avtackning av förra chefen på kvällen och efter det åkte jag och handlade mat så det blev ganska sent och inget hemma blev gjort.
På onsdagen kom mamma hit efter jobbet och vi gick på en långpromenad.
På tordsgsmorgonen försov jag mig *pinsamt* och på kvällen efter jobbet hade vi paketparty :) Vann fina grejjer.

Så idag är jag L E D I G och kan hinna i fatt lite i livet. Har ju städning att ta hand om först och främst. Även lite Tradera-säljar-jobb att pyssla med. Och så tänkte jag ta med mig kameran ut på en promenad sen. Får se hur långt jag hinner. Jag ska försöka skynda mig på för idag fick vi de sista papprena vi behöver för att Linus ska kunna börja övningssköra så jag tror ju att han vill ut direkt efter skolan idag.
Haha.. han ringde precis (jag hade skickat ett mms till honom så han vet att vi kan köra idag) och han har precis varit hos tandläkaren och var på väg till skolan nu. Han sa att han nog var lite sjuk och inte kunde gå till skolan..haha.. sure!?! Han ville ju bara hem och köra bil.

Upps...nu fick jag plötsligt bråttom att hinna med så mycket som möjligt innan kl 14 när han kommer hem... Vi hörs! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du fick gjort allt du ville idag! :o))

Jag blir så nyfiken på vad du övar på? Kan det ha med bakning att göra? ;o)

Jag har inte pysslat med sånt alls i köket ikväll... utan som du har jag inte fått gjort allt jag behövt under veckan. Så jag har helt enkelt gjort lite fint här hemma.

Hoppas du får en härlig helg!! :o))
Kram Eva

Annelie sa...

Hej Eva, nää, jag hann inte alls med allt jag hade tänkt. Vi var ute och övningskörde länge istället och sen plötsligt så var det kväll.

Hihi..pysslandet har inte med bakning att göra denna gång utan jag håller på med metall nu eller vad jag ska kalla det, jag törs inte visa nåt än, för det kanske inte alls vill bli som jag vill..hehe.
Men jag har lite bakningspyssel på gång också ;) Kanske denna helg..eller nästa beroende på om tiden räcker till :)

Anonym sa...

Aha det låter spännande! :o)

Jag tittade precis på dina små kossor... gud så söta!! :o))
Jag försökte kommentera det inlägget men jag fick det inte att funka. Vet inte om jag gjorde nåt fel. ;o)

Hoppas du haft en skön lördag! :o))
Kram Eva

SqZ sa...

Lycka till med övningskörningen!

Petra sa...

Härligt med en långhelg! Och vet du? Snart är det påsk och ännu en lååång helg! :-) Nu vill vi ha rapporter från övningskörningen också. Gissar att det gick jättebra! :-)