2007-12-19

Paket


Oj, man skulle kunna tro att jag har fyllt år måndag, tisdag och onsdag. Men det har jag inte.. inte än, men ganska snart ;) (så fick jag det sagt *hehe*) Men jag har öppnat paket dessa dagar. Det började i måndags när jag kom hem från jobbet, då låg det ett tjockt kuvert bland posten med detta:




Brambleberry Ros - Lip Balm och en chokladkaka och så låg det ett jättegulligt julkort från Eva och Rudolph i också :)



Det vann jag på Evas blogg. Hon är så givmild och har tävlingar och den lilla söta hunden på kortet, Rudolph, är juryn :) Det är han som drar vinnaren och förra veckan drog han mitt namn. Och jag blev så här glad:


Var ju tvungen att testa läppglanset. Glänser fint och smakar bra. Nån som vill ha en puss? ;)

Sen på måndagskvällen hade vi paketparty, jag och mina 2 kollegor. Det var jättetrevligt, vi åt pizza och drack vin (vilket kändes på tisdagen *S*) och spelade om paket. Eftersom vi bara är 3st så har vi med oss ganska många paket. Jag vann 5st:

Det är ett receptställ, en snapsflaska, ett halsband, dekorationskulor och en liten flaska med nåt som ska vara bra för färgat hår.

Kvällen blev sen, när jag kom hem 23.30 var det bara att gå och lägga sig. Tisdagen var "tung" på jobbet *S* men det var så mycket att göra att dagen gick fort. När jag kom hem på kvällen så öppnade jag paket igen. Jag hämtade ut på posten saker jag hade köpt på Tradera. Men jag var så trött att jag bara öppnade upp det, ställde det på köksbordet och sen började jag med maten. Då ringde min bror och tro det eller ej, men vi pratade i telefonen i nästan 2 timmar (!!!) så när vi hade pratat klart, var maten klar och kall och klockan var 21.15 (!!!) Jag fattade ingenting. Hur kunde klockan bli så mycket så fort, jag hade ju inte hunnit något. Så jag åt lite, och sen var jag tvungen att fixa med foton som jag tog på måndagen. Jag hade fått som uppdrag av chefen att komma bort till en av kunderna och fota när de hade invigning av sin nya reception. Det bjöds på tilltugg och det var ganska mycket folk som hade kommit dit så jag gick omkring och fotade minglet. Himla roligt uppdrag för en fotointresserad receptionist som jag ;)

Men då hade jag ju igår kväll ganska många foton att gå igenom och fixa till. Det tog mig ganska lång tid och jag var klar kl 23.30. Jag som var så trött och smått bakis hade ju velat gå och lägga mig tidigt!

Idag var jag nog ÄNNU tröttare än igår men dagen har gått jättefort som tur är. Mycket på jobbet igen. Men så var det ju det här med paketöppnandet igen då *S*. Idag kom det ett paket till MIG på jobbet. Det var min julklapp som jag beställde förra veckan. Vi fick ett sånt här Delicard från arbetsgivaren och jag beställde 4st vinglas från Danska Rosendahl. Jättefina. Fast jag har inget foto på dom för jag glömde dom på jobbet.

Och mera paket blir det..jag har ett par paket till att hämta ut på posten, men det tar jag nog senare i veckan :) Nu ska jag bara fixa lite mat (sent igen) och sen får det bli att titta på tv och sen gå och lägga sig tidigt.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur du har!
Massa fina grejer som du har vunnit! :o))
Jag tror att Rudolph gärna ger dej en puss!! hehe
/Eva

Petra sa...

Nämen, var det DU som vann Evas paket? Det hade jag missat! ;-) Grattis! Det låter som att fotouppdraget gick bra med andra ord? Vad roligt!

Petra sa...

Det fina julkortet, det är Cyllan som har gjort det. Jag önskar jag var så där pysslig. Men jag skulle vara nöjd om jag nån gång kom mig för att göra egna julkort och trycka upp. Jag får väl vara nöjd med att jag åtminstone gjort några digitala i år. :-)

Annelie sa...

Petra: Jag förstod att det var från henne :)
Ska vi säga att till nästa år så sätter vi oss, du och jag och pysslar ihop egna julkort?? :)