2007-11-02

Ynkling

Jag har värsta bloggtorkan. Hoppas ni som läser inte slutar komma tillbaka bara för att det är lite stiltje nu. Det går upp och ner det där.

Just nu är jag sjuk också och har ännu mindre bloggidéer mer än att tala om att jag är sjuk. Ni får gärna tycka synd om mig nu... ynk ynk, tack så mycket! Skönt att ni bryr er! ;)

Jag mådde halvkasst i onsdags, jag har mått så här till och från rätt ofta men det bryter aldrig ut och det tycker jag är jättejobbigt. Man behöver däcka, sova några dagar och sen komma tillbaka till sitt vanliga igen. Men nu har jag gått i en dimma rätt länge. Kan beror på lite andra saker också. Men i onsdags så slutade jag jobbet lite tidigare, åkte hem och la mig i soffan. Somnade nästan direkt och sen sov jag, och sov och sov. Vaknade till bara för att äta nåt och tittade en stund på tv sen somnade jag igen och vaknade sent bara för att gå till sängen och somna om och jag och sov och sov och sov.

På torsdagen mådde jag allt annat än bra! Det är som att när jag slappnar av och tillåter mig att bara ligga och tex se på tv så blir det värre.

Hm..betyder det att jag aldrig får slappna av för att hålla mig frisk!? Dumt..borde man inte bli bättre av att man faktiskt lägger sig ner och vilar?? Jag trodde det skulle räcka med att jag la mig på onsdagen, men icke...

Idag känner jag mig bättre. Inte pigg, men piggare än igår. Igår låg jag i soffan och kollade på film efter film, idag har jag hittills legat på golvet och fotat och filmat Yatzy. Kommer kanske nån bild på det senare. Fick en bild som fick mig att skratta ordentligt ;)

Nu frågade sonen om jag kan skjutsa honom till Hangaren. Jag ska hoppa in i duschen (behövligt) och se om jag inte blir lite piggare så jag orkar köra honom, jag behöver ändå åka till affären och handla lite. Kan vara bra att komma ut en stund och få lite luft.

Ha en trevlig Halloweenhelg allihopa! Själv är jag bjuden på 40-årskalas i morgon så det måste jag bli piggare till!

1 kommentar:

Petra sa...

Usch ja, vad trist det är när förkylningen aldrig bryter ut ordentligt och man får gå och känna sig småvissen hela tiden istället! Krya PÅ dig nu! *kram*