2007-11-24

MysYatzy...fortsättning.


För en gåns skull så hann jag fota honom innan han vaknade!
När jag skrev det förra inlägget om att han låg på fönsterbläcket, så låg han åt andra hållet, men sen har han vänt sig om och puttat bort lampan lite ;) Jag antar att det var trångt innan ;)

Jag hanna att fota, sekunden efter var han vaken och satte sig upp och putsade sig, men nu när jag skriver har han lagt sig ner igen. Jag ska gå och lägga mig nu, och då kommer han att vakna och springa efter mig när jag ska borsta tänderna, då ska han vara med i badrummet. Om jag går in där och stänger dörren så sitter han utanför och jamar hjärtskärande "maaaammaaaaaaa!!!" (med utropsstäcken typ "släpp in mig NU!!!"...sedan "maaammmmaa????" (med frågetecken typ "är du där??".... sedan ett läte som betyder "åååh vad det är synd om mig som sitter här utanför och inte får komma in"
Ja, det är sant! Yatzy ropar "mamma" och jag brukar svara "jaaa, HÄR är jag" och då kommer han springade ;)
Men det är ju taskigt av mig att stänga dörren för honom ibland..då krafsar han på dörren och vill in. Jag får nästan aldrig vara ifred på toaletten sen jag skaffade Yatzy ;)
Men det gör inget, för han är så söt. Jag brukar säga "ska vi borsta tänderna?" Då springer han i förväg till badrummet.
Det är ju inte hans tänder vi borstar...utan mina... men han ska ju var med :)


Nu ska jag stänga av datorn och gå igenom denna lilla ritual ;) Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe
Så himla gulligt! :o))
Rudolph är oftast med mej i badrummet också på kvällarna när jag ska borsta tänderna... borstar på honom också men det blir inte riktigt varje kväll... utan lite då och då. Men medans jag borstar mina tänder brukar Rudolph tvätta mina fötter. ;o))
Dom är goa dom små liven!
/Eva

Annelie sa...

Ja, de är för söta! De älskar en villkorslöst och man kan inte annat än älska tillbaka :)

Yatzy tvättar mina fötter eller ben när jag kliver ur duschen ;)