2007-11-11

Måla måla

Jag tycker att det är så roligt att måla. Det är terapi för själen att måla. Jag tänker inte på någonting när jag målar och det är skönt, hjärnan behöver vila lite mellanåt :)

I kväll har jag målat om en tavelram.

Jag köpte 2st lika ramar på en Loppis för några veckor sedan. Billiga var dom, endast 100kr styck :)


De var ganska smutsiga och sunkiga så jag målade om det som hade gulnat till antikvitt istället. Guldet lät jag vara kvar.

Före:


Efter:

När jag ändå hade färgburken öppen så målade jag om 2 st adventsljusstakar också. Tänkte att det ska bli en vit jul i år ;)

Sen blev det fullt på köksbordet så när ramen har torkat ska jag måla den andra också. Adventsljusstakarna ska målas en gång till. Det får bli ett kvällsjobb i morgon :)

För de som hängt med här ett tag vet att jag började en liten renovering av 3st rum i somras. Att jag inte har visat något om hur det har blivit beror på att jag inte är riktigt klar än. Det är nu bara lite saker kvar och sen ska jag visa lite före och efterbilder :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag gillar också att måla! :o))
Vad fint det blev.
Ha en bra dag!
/Eva

Annelie sa...

Tack :)
Idag har jag målat resten som jag inte hann i måndagskväll som jag hade tänkt :)