2007-09-09

Filmis


Ni vet säkert inte det här, men jag finns faktiskt på film! Eller tja.. video heter det väl egentligen om vi ska vara petiga ;)
Och lite amatörmässigt filmad är väl den här filmen också om vi ska vara så himla noga. Den har aldrig visats på filmduken men klipp från den har visats på Östnytt ;)

Men den finns där bland mina andra video- och DVD-filmer.
Och jag har en av huvudrollerna! Så eftersom jag finns på film... så tänke jag att jag nog borde finnas som filmis också, ni vet, filmis, såna där kort på filmstjärnor som man kunde samla på förr i tiden.
Nu kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle använda en filmis som är fotad av mig då, eller om jag ska ha en som är fotad idag? Så därför jag har gjort både ock!

Så...alla ni som känner mig...hehe...tänk på att ni känner en som är filmstjärna, med egen filmis nu också!! *S*

Autograf någon?


Då, 12år gammal, som Tant Sofia:


Idag, snart 36 år gammal och inte alls lika bitchig som Tant Sofia:


..och för er som INTE känner mig!! Detta är humor, jag skämtar, skojjar, överdriver lite, får en anledning att använda ett foto som inte blev bra som orginal och idén om filmis föddes och utvecklades!


Fast det är helt sant att jag varit huvudrollsinnehavare som Tant Sofia i musikalen "Folk och rövare i Kamomilla Stad" 1983 och finns på film. Vi satte upp den i skolan, och den blev så populär att vi hade värsta turne´n och spelade upp den i nästan alla skolor i Linköping under årskurs 5 och 6.

Sjöng solo gjorde jag också (vilket jag aldrig skulle våga idag *s*), så här: "Nej hua mig och uscha mig, nej hualialej, för allt är bara synd och flärd o våran lilla värd. Om bara alla var som jag så skulle allt bli bra, men ingen annan är som jag och ingenting är bra, NEJ!!" ;)


Det var tider det!!! :)

Inga kommentarer: