2007-08-10

Livet på landet

Jag har flytt stan!

Igår tog jag sonen och katten och flyttade ut på landet i väntan på att lägenheten kommer att renoveras. Enligt målaren så blir saker och ting försenat så det kommer säkert inte att bli klart förrän nästa vecka nån gång.

Men det är ju tur för oss att mamma och pappa har byggt färdigt sitt hus så att vi kan bo här så länge!

Jag har dubbla åsikter om livet på landet... det är ju himla mysigt att bo så här alltså. MEN.. det här med skog och risk för vildsvin och ormar har jag svårt för. Var ute i skogen med mamma idag. Vi skulle plocka svamp. Hon knallade obehindrad omkring och berättade att "Där borta mötte vi ett vildsvin en gång"
-åh fy fan! är mitt svar och jag undrar vad jag gör där. Men jag hade ju kameran med mig och ville fota så jag bet ihop. Ser jag ett vildsvin så springer jag, jag kan ju inte springa innan, lite tuff måste jag ju visa att jag är *S* Fast jag får panik typ 30 gånger i minuten *S*. Vid ett tillfälle skrek jag för jag såg nåt i ögonvrån... haha.. usch, jag skäms för mig själv som inte kan slappna av.
Mamma beskev för pappa senare när han frågade om vi hade hittat nån svamp:
-Ja, JAG gjorde det!! Jag tittade nedåt hela tiden men A..hon tittar ju uppåt och då hittar man ingen svamp! *S*

OJ.. nu ringer matklockan! Jag har fixat en tacolasagne ikväll! (nåt rätt kan jag ju göra i allafall) ;)

Inga kommentarer: