2007-07-31

..och UT kom jag...

...i allafall den stunden jag gick till och från bilen så var jag UTE

Shopping stod på shemat!


Sonen och jag tog bilen till stan. Här skulle det shoppas minsann.

Gick till mobiltelefonaffären men den var visst stäng pga ombyggnation. Snopet för oss som skulle gå på stan för en gångs skull.
Vad göra nu? Det var ju denna affär vi skulle till i första hand! Äsch....slösade den där 10an i parkeringsavgift *S* och gick tillbaka till bilen och åkte ut till Tornby istället!

Gick till mobbeaffären för att skaffa en ny mobil till sonen. Jag hade väl tänkte mig så här: Jag har abonnemang - Jag skaffar ny mobbe via mitt abonnemang och sonen får min. Det såg jag fram emot men var lite bekymrad över om det skulle bli dyrare för mig eller inte. Jag vill helst inte öka kostnaden för det eftersom jag faktiskt inte ringer speciellt mycket på mobilen. Det är ju egentligen bara en onödig utgift för mig att byta upp mig till en nyare och dyrare mobil. Sen var det ju så att mitt abonnemang inte gått ut än.

Men sonen är i stort behov av mobil efter att hans båda två har gått sönder senaste tiden. Den ena drunknade en kväll då han cyklade hem i kraftigt ösregn. Trots att den fick ligga på tork länge så gick den inte att rädda. Den andra krossades när han vurpade på cykeln och displayen visar bara en stor krossad ruta i jättemånga färger. En mobil måste han ha, så är det ju bara.

Men med lite snack med säljaren om läget så frågade han om vi har gamla fungerande mobiler hemma?..eh..ja jo, en jättegammal kom vi ju på att vi hade, som vi tror fungerar. För då var det så att om man lämnar in en gammal så får man 500kr om man tecknar nytt abonnemang. Men jag ville ju egentligen inte teckna abonnemang till sonen. Han har kontantkort. Flera stycken faktiskt. Men säljaren fixade så att om vi bara kommer in med den gamla mobilen i morgon så har vi ett nytt abonnemang och en bra mobil till sonen och det kostar inte mig speciellt mycket. OM..jag säger OM sonen bara inte tokringer, men vi har snackat om det och allt utöver abonnemangskostnaden får han stå för själv. Så vi gick därifrån med en ny mobil till sonen och en extra månadsräkning till mig. Hm.. så är det att vara förälder *S*

Får inte glömma att åka dit i morgon med den gamla mobilen *noterar*

Vi gick vidare till klädesaffärerna. Först var det sonens tur, han behövde strumpor och kalsonger. Vi gick ut från affären med strumpr, kalsonger och t-shirtar och minus i min kassa.

Nu var det min tur tyckte jag, jag vill också ha nåt ju ;) så medans jag gick in i damaffären satt sonen utanför och fibblade med nya mobilen. Jag lovade att vara snabb. Skulle eg bara ha lite underkläder och mascara.
När jag ställde mig i kassakön plingade det i min mobil. Det var sonen "Nu har du varit där en timme, om du inte kommer om 10 min tar jag bussen hem". Oups...

Han såg mig samtidigt och jag vinkade att jag snart kommer. Gick ut därifrån med 3 toppar, ett par trekvartsbyxor, massa trosor och ett par bh:ar och en mascara och stort minus i kassan.

-Förlåt, men det var ju rea! sa jag..

Ett snabbt stopp i bokhandeln blev det för att köpa stora pappersark som vi ska ha som bakgrund när vi vill leka fotostudio. Ett svart och ett vitt :)

Sen var klockan mycket och vi var vrålhungriga och åkte till McDonalds och köpte med oss nåt att äta hem.

Och så kommer vi till avd: Dagens Lycka!!!!

Det är faktiskt inte shoppingen som man kanske kan tro...även om shopping i sig kan göra en himla glad. Dagens Lycka var KRAMEN jag fick av sonen när vi hade kommit hem och han grejjat och haft sig med sin nya mobil och plötligt säger "-TACK mamma... TACK så mycket" och ger mig värsta kramen! Åh..värmer fint i ett mammahjärta!

Fatta!! Min son kramar inte mig speciellt ofta... sist tror jag det var för...hm...låt mig se... säkert flera månader sen, och då fick jag vara snabb och sno till mig en kram för att få en *fniss* så jag tror att den här kramen gjorde min dag!!! :D


Inga kommentarer: